SEO: Bli den folk velger ved søk
I dagens stadig raskere behov for informasjon er søkemotorer den de fleste går for å få svar eller finne en tjeneste. Det er stor sannsynlighet for at du har kommet til denne siden nettopp gjennom en søkemotor som for eksempel Google.
Sannsynligheten er like stor for at du valgte å komme til denne siden fordi den var på den første siden av søkemotoren. Det er nemlig slik at 75% av de som søker etter noe, velger det som dukker opp på den første siden av søkeresultatet. Som eier av en nettside eller nettbutikk er det viktig å forstå den sanne betydningen av SEO og det enorme potensialet det skaper for enhver bedrift.
Ved å følge en rekke regler og beste praksis kan vi optimalisere din nettside eller nettbutikk for søkemotorer og sikre en imponerende rangering. I samme sleng som vi gjør dette, gir vi deg muligheten til å forbedre kvaliteten på din nettside eller nettbutikk. Ved å gjøre det mer brukervennlig, raskere og enklere å navigere. På den måten vil du tiltrekke deg flere besøkende og øke konverteringsraten.
GRATIS ANALYSE
6 SEO tiltak vi utfører
1. Analyse av nettside og bransje
Før vi begynner med å optimalisere en nettside eller nettbutikk, analyserer vi den og bransjen den operer i. På den måten identifiserer vi hvordan konkurrenter ligger an i forhold og hva vi må gjøre for å optimalisere, samt danner dette grunnlaget for videre arbeid og måling av det som blir utført.
2. Nøkkelordsanalyse
Dette er den viktigste analysen vi gjør. Den går ut på å identifisere og evaluere de mest relevante søkeordene og frasene som folk bruker. Som for eksempel når de søker etter aktuelle produkter, tjenester eller informasjon på nettet. Denne informasjonen bruker vi til å optimalisere nettsider og innhold, slik at de kan rangere høyere i søkeresultatene og bli mer synlige for målgruppen.
3. Teknisk SEO
Dette går ut på at vi forbedrer nettsiden eller nettbutikken på flere tekniske områder. Noe av det vi gjør er blant annet å økte nettside ytelsen slik at den laster inn raskere. Videre passer vi på at siden er mobilvennlig, sørge for at det ikke er noen ikke fungerende lenker og påser at sikkerheten er på plass.
4. Lokal SEO
Når vi foretar lokal SEO, sørger vi for blant annet å ta hensyn til også relevante lokale søkeord, bruk av strukturert data og optimalisering av din «Google Min Bedrift» profil og hvis du ikke har en fra før, så lager vi en for deg. Vi følger også aktivt med på resultatene for å justere strategien. Formålet med lokal SEO er å forbedre synligheten lokalt og tiltrekke lokale kunder.
5. On-Site SEO
On-Site SEO (også kjent som on-page SEO) handler om å optimalisere elementer direkte på nettstedet ditt for å forbedre synlighet i søkemotorer og på den måten få flere besøk fra søkemotorer. Det vi gjør da er blant annet å optimalisere innhold og lenkestrukturen på nettsiden din. Samtidig har vi fokus på en bedre brukeropplevelse og hjelpe søkemotorer med å bedre forstå innholdet på nettstedet ditt bedre.
6. Off-Site SEO
Off-Site SEO eller off-page SEO er ting vi ikke gjør direkte på nettsiden eller nettbutikken din, men som vil påvirker dens omdømme, autoritet og rangering i søkeresultatene. Her er det mange ulike tilnærminger, og de velges ut ifra behov og formål.
GRATIS ANALYSE
Pris
SEO
Gjør bedriften din mer synlig i søkemotorer
- SEO Analyse
- Teknisk SEO
- Lokal SEO
- On-Page SEO
- Off-Page SEO
Vi analyserer for blant annet å identifisere søkemotor forbedringer, konkurrenter og relevante søkeord.
Vi gjør blant annet nødvendige søkemotoroptimaliserings tiltak for å forbedre sidens ytelse og brukervennlighet på tvers av enheter, samt fjerner vi døde lenker, med mer.
Vi sørger for at du er å finne på relevante lokale søkeord. Bruk av strukturert data og optimalisering av andre profiler knyttet til din bedrift.
Vi går blant annet over innholdet på nettsiden din og optimaliserer det, samt bygger vi opp en søkemotor vennlig lenkestruktur.
En metode som foretas på andre områder enn på den aktuelle siden. Men formålet er å påvirke omdømme, autoritet og rangering i søkeresultatene.